مشکل آنتن دهی روستای گوشه دواریجان

مشکل آنتن دهی روستای گوشه دواریجان

59 / 100

✍️ روزعلی حاجیوند

روستای گوشه دواریجان در ۳۷ کیلومتری شهر دورود، واقع در بخش سیلاخور قراردارد. مردم این روستا که در مجاورت سد مروک قرار دارد از کندی اینترنت رنج می‌برند.

متأسفانه با وجود پیشرفت روزافزون فناوری هنوز در بسیاری از نقاط استان لرستان شاهد عدم وجود آنتن‌دهی مناسب اپراتورهای همراه هستیم. با وجود اینکه امروز آنتن‌دهی موبایل و اتصال به اینترنت از نیازهای ضروری مردم است ولی این مساله همچنان به عنوان یک معضل در بسیاری از نقاط لرستان وجود دارد از جمله این نقاط می‌توان به روستای گوشه دواریجان دورود اشاره کرد.

در روستای گوشه دواریجان آنتن دهی اینترنت همراه اول قطع است از آنجایی که اکثر روستاها عمدتا از طریق سیمکارت روستایی مخابرات به اینترنت وصل می‌شوند روستای گوشه دواریجان به علت تعلل و عدم راه اندازی دکل مخابراتی همراه اول با مشکل ضعف آنتن دهی مواجه است و اینترنت این روستا مختل است.

امروزه بسیاری از فعالیت های مردم به شدت به اینترنت وابسته است قطع اینترنت یعنی از حرکت ایستادن بسیاری از فعالیت های مردم این روستا.

در حالی که اینترنت یکی از ملزومات زندگی امروزی است اما این مهم در روستا در دسترس نیست و خطوط تلفن همراه هم در این منطقه به خوبی پوشش داده نمی‌شود.

از طرفی دیگر روستای گوشه دواریجان در مجاورت سد مروک قرار دارد که موقعیت باعث شده، سفر گردشگران به این روستا رونق گیرد که ضعف اینترنت می‌تواند مشکلاتی برای گردشگران فراهم کند و به مرور موجب فراری دادن گردشگران شود.

بهبود وضعیت زیرساختی و همچنین برقراری اتصال دائمی به اینترنت بخش زیادی از مشکلات مردم این روستاها را کاهش خواهد داد. با وجود اتمام ساخت دکل مخابراتی و اختصاص کد سایت همراه اول به این روستا، ارتباطات سیار لرستان و مخابرات شهرستان می‌تواند با نصب رادیو و میکرو BTS مشکل اینترنت و آنتن‌دهی را در سریع ترین زمان حل کند. لذا خواهشمندیم جهت تأمین زیرساخت‌ها و اتصال اینترنت اقدامات لازم را صورت دهید.

لازمه است مخابرات دورود هرچه سریعتر این دکل مخابرات، را راه‌اندازی کند. و سرپرست فرمانداری شهرستان دورود به عنوان نماینده عالی دولت این موضوع را به جد پیگیر باشند

با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *