روستاهای شرشر ،ینگ حسین و باغعلی دورود جاده ندارند

8 / 100

✍️#روزعلی_حاجیوند

جاده روستاهای شرشره با ۲۵ خانوار، ینگ حسین با۱۰خانوار و باغعلی(بالا و پایین) با ۱۵ خانوار خاکی است هشت سال پیش این جاده زیرسازی شده است اما متاسفانه به دلایل نامعلوم تاکنون آسفالت نشده است. این روستاها همه در یک مسیر ارتباطی، در امتداد جاده ژان به زاغه قرار دارند. 

این یک واقعیت است که، در روند توسعه روستایی، شرط اصلی به حرکت در آوردن مکانیسم های توسعه اقتصادی ایجاد شبکه جاده روستایی باکیفیت است. با وجود چنین شبکه ای، حمل آسان تولیدات کشاورزی به مراکز مصرف و صادرات، امکان پذیر گشته و کشاورزی را از سودآوری کافی برخوردار می‌سازد. چه بسیارند روستاهایی که از موقعیت مناسب تولیدی برخور دارند ولی به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب و حمل و نقل آسان در انزوا به سر می‌برند و از این موقعیت بهره کافی ندارند.

 توسعه حمل و نقل و ارتباطات، بخش کشاورزی، صنعت و دیگر بخش ها را ارتقاء داده و همچنین منجر به بهبود استاندارد زندگی عموم مردم می شود. از دیدگاه توسعه ای بهبود دسترسی، محرومیت اجتماعی را با افزایش قابلیت های فردی کاسته و مزایای فیزیکی، اجتماعی-اقتصادی و روانی را ایجاد می‌کند. در مناطق دور افتاده روستایی، خدمات حمل و نقل روستایی دسترسی حیاتی بین مزارع، روستاها و بازار برای انتقال مردم، نهاده‌ها، تولیدات کشاورزی و کالاهای مورد نیاز برای معیشت روستایی فراهم می‌کنند.

انتظار است آقای گودرزی نماینده محترم مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم، به مسئله عدم رسیدگی به جاده ارتباطی این روستاها ورود کند و فرماندار دورود به عنوان نماینده عالی دولت راهکاری‌های عملی خود را برای پایان دادن به مشکل ارتباطی این روستاها در سریع‌ترین زمان ارائه دهد. 

این روستاهای محروم، رفته رفته در حال تهی شدن از نسل جوان شده و بیشتر ساکنان آن کهن سالان هستند در صورت عدم رسیدگی بیم آن می‌رود که این روستاها متروکه شوند که با نابودی هر روستا، باید با عواقب آن در شهرهای کشور دست پنجه نرم کرد و خسارت چند صد برابر توسعه آن وارد می‌شود. 

لطفا لینک ویدیو را وارد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *