اهمیت ارایه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر دورود

چرا شورای شهر دورود گزارشی از عملکرد چهارساله خود ارائه نمی دهد؟

59 / 100

✍️ روزعلی حاجی‌وند

شفافیت و ارایه گزارش عملکرد اعضای شورا برای کاندیدا شدن مجدد این اعضا در دور جدید انتخابات موثر است

در شرایط کنونی و با نزدیک شدن به پایان دوره چهارساله شورای پنجم یکی از مهمترین مطالبات بجای مردم از منتخبین چهارساله خود ارایه گزارشی از عملکرد کاری در یک دوره زمانی چهار ساله است.

اهمیت ارایه گزارش عملکرد شورای شهر از آنجا بسیار مهم و ضروری است که منتخبین مردم در مجموعه شورا با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند و حق طبیعی آنها ایجاب می کند شورای شهر به آنها پاسخ دهد چه اقدامات و دستاوردهایی در طول مدت زمان تصدی خود در شورای شهر انجام داده و یا به دست آورده اند.

یکی دیگر از ضروریات ارایه گزارش عملکرد چهار ساله اعضای شورا به شفافیت بخشی به اقدامات انجام گرفته برای عموم بر می گردد که نه تنها برای مردم بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیری برای حال و آینده سیاسی و عملکردی خود اعضای شورا خواهد بود.

اما شفافیت و ارایه گزارش عملکرد اعضای شورا برای کاندیداهای دور جدید انتخابات نیز موثر و قابل تامل است، هر چند بایستی این اقدام پیش از شروع نام نویسی ها صورت می گرفت تا کاندیداها با اطلاعات کاملتری از شرایط حاکم بر شورا وارد کارزار انتخابات می شدند اما به نظر میرسد همچنان این احساس نیاز در بخش های مختلف جامعه به شکل گسترده ای لازم و ضروری است.

از دیگر ضروریات اطلاع کاندیداهای انتخاباتی از اقدامات انجام گرفته شورای شهر شفافیت فضای حاکم بر شورا و موانع پیش روی یک عضو شورا است تا افراد نام نویسی کرده بتوانند با واقع بینی و نه صرف برداشتهای شخصی و بعضا خیالی به کارزار انتخابات وارد شوند تا اینکه لازم باشد در آینده مردم تاوان برخی خیالات و تصورات را پس دهند.

اما به نظر میرسد شورای شهر دورود که تنها خبر جلسه عزل و نصب شهردار در پشت درهای بسته در اختيار رسانه ها قرار می‌دهند اما تاکنون کمتر دیده شده است که جلسات با حضور رسانه‌های شهرستان برگزار کنند یا محتوای جلسه را در اختیار آنها بگذارند

این در حالی می‌باشد که اطلاع عموم مردم از مصوبات شورا، حق قانونی مردم است بهتر است ضمن احترام گذاشتن به حق کسانی که به آنها اعتماد کرده اند و برای یک دوره چهار ساله این افراد را به عنوان نمایندگان شهر انتخاب کرده‌اند اقدام به ارایه گزارش عملکردی در رسانه های محلی کنند تا شفافیت که حق مردم است جایگزین حرف و حدیث ها شود

برای دریافت فوری اخبار دورود عضو پیج اینستاگرام نیوز دورود شوید?

Author: hajivand

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *