واکسن کرونا به لرستان رسید

8 / 100

تزریق واکسن کرونا برای اولین گروه لرستان

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: کادر مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی دوز اول واکسن را دریافت کردند.

دکتر مریم کوشکی اظهار کرد: اولین محموله واکسن کرونا شامل ۲۶۰ دوز وارد لرستان و برای کادر درمانی بخش مراقبت‌های ویژه  بیماران کرونایی در مراکز درمانی اصلی کرونا در استان تزریق شد.

وی با بیان اینکه این واکسن در دو نوبت و دوز دوم آن به فاصله سه هفته بعد از دوز اول تزریق می‌شود، افزود: بر این اساس کادر درمانی بخش‌های مذکور که تاکنون به کرونا مبتلا نشده باشند این واکسن را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: واکسن کرونا که برای کادر درمان تزریق شد از نوع روسی و با نام تجاری اسپوتنیک ۵ است.

کوشکی تصریح کرد: محموله‌های بعدی به زودی برای استان ارسال خواهند شد که در ادامه برای سایر گروه‌های هدف تعریف شده تزریق خواهد شد.

وی با تاکید براینکه  این واکسن فعلا مجوز تزریق برای افراد زیر ۱۸ سال را ندارد، افزود: واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ در دو فاز برای افراد هدف تزریق خواهد شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: فاز اول برای افرادی است که بیشترین خطر ابتلا را داشته و شامل کادر بهداشتی درمانی در معرض بیماران کرونایی یا همان خط مقدم مبارزه، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرخطر و مراکز نگهداری عمومی هستند.

کوشکی با بیان اینکه فاز دوم برای افراد دارای محرومیت و آسیب‌پذیری بالا بوده و با فاصله  سنی ده سال تعیین می‌شود، بیان کرد: براین اساس این واکسیناسیون برای افراد سالمند تا ۷۵ سال شروع شده و ترتیب ۶۵ تا ۷۵، ۵۵ تا ۶۵ و … را در بر می‌گیرد.

وی گفت: هدف اصلی از تزریق این واکسن قطع گردش ویروس و همه‌گیری و در نهایت کاهش تعداد مرگ و میر است.

Author: hajivand

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *