صنعت گردشگری هوایی در دورود راه اندازی خواهد شد

8 / 100

فرماندار دورود با بیان اینکه امکان سنجی ایجاد صنعت گردگشری هوایی در شهرستان دورود انجام شده است گفت: به دنبال احیای فرودگاه کشاورزی بخش سیلاخور برای نشستن هواپیماهای کوچک هستیم که مقدمات این کار پیش رفته است و برای ادامه آن به دنبال سرمایه گذار هستیم.

خدانظر دریکوند روز دوشنبه در برنامه رادیو تلویزیونی چشم انداز در صداوسیمای مرکز لرستان اضافه کرد: علاوه بر این از دیگر برنامه هایی که در بحث جذب گردشگر بسیار موثر است و ما به دنبال آن هستیم راه اندازی پرواز هوایی دورود به دریاچه گهر است که در این خصوص پیگیریهایی صورت گرفته است.

گفتنی است در این برنامه رادیویی تلویزیونی فرماندار دورود به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در دورود و همچنین معرفی شهرستان در بخش های صنعت،کشاورزی و گردشگری پرداخت که در ادامه گزیده ای از سخنان ایشان آمده است:

شهرستان دورود با مساحت ۱۱۴۸ کیلومتر ۱۷۴ هزار نفر جمعیت و ۵۰ هزار خانوار و ۱۳۷ روستا دارد.

دورود دارای ۲۳۵ واحد صنعتی است که ۱۲۶ واحد فعال و ۱۵ واحد نیمه فعال هستند. همچنین ۱۲۵ واحد سنگبری که ۴۰ واحد فعال و ۲۰ واحد نیمه فعال هستند.

در حوزه آبرسانی، کل روستاهای شهرستان تحت پوشش آب و فاضلاب هستند.

در حوزه گازرسانی از مجموع ۱۳۷ روستا تنها ۱۸ روستا گاز ندارند که عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۳ در حال انجام است.

در حوزه حمل و نقل در دورود ۳۸۰ کییلومتر راه های آسفالته ۵۰ کیلو متر راه شوسه روستایی و ۶۰ کیلومتر بزرگراه داریم. جاده های ۱۱۹ روستا نیز آسفالت است.

در حوزه برق رسانی کلیه ۱۳۷ روستا دارای برق هستند.

در ایام دهه فجر امسال تعداد ۴۰ پروژه به مبلغ ۹۵۸ هزار و ۳۳۳ میلیون ریال در حوزه های مختلف به بهره برداری رسید.

در سال جاری در حوزه منابع طبیعی ۳۹ میلیارد ریال،شهرداری دورود ۱۱۵میلیارد ریال،منابع آب ۳/۳۹۷ میلیارد ریال، راه و شهرسازی ۵۰ میلیارد ریال، راهداری ۷/۱۸۶ میلیارد ریال و طرح هادی روستایی ۵/۳۹ میلیارد ریال هزینه شده است

شهرستان دورود به جهت وجود جاذبه های گردشگری فراوان از جمله آبشار ازنادر،آب گرم،کوهستان پریز،سراب داریابب،تالاب ازگن،غار وقت ساعت،دره نیگاه،تنگه لیلی و نگین اشترانکوه دریاچه گهر به حق پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده است.

در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در دورود وجود دارد.۴۳ هزار هکتار کل اراضی ما است که از این مقدار ۲۳ هزار هکتار اراضی آبی هستند که این رقم بسیار خوبی است

سطح کل باغات ما ۴ هزار هکتار است. مهمترین محصول باغی ما زرد آلو است

سطح زیر کشت برنج ما نیز ۷ هزار هکتار است. سال گذشته ۲۵ هزار تن برنج از شالیزارهای دورود برداشت شده است.

شهرک گلخانه ای در روستای چغابهرام با مساحت ۴۲ هکتار احداث خواهد شد. مجوزاهای آن صادر شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

کشت زعفران در دورود به ۲۵ هکتار توسعه یافته است۶۵۲۰. تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در دورود تولید می شود

ما در فرمانداری دورود کارگروه جذب و تسهیل سرمایه گذاری را تشکیل دادیم تاکنون ۲۱ سرمایه گذار به دورود آمده که مقدمات کارهایشان نیز فراهم شده است.

کسانی که توان دارند دعوت می کنیم در دورود سرمایه گذاری کنند.

از مجموعه مدیریت شهرستان از جمله امام جمعه محترم حجت الاسلام حسینی نوری،نماینده محترم مجلس جناب آقای دکتر گودرزی،اعضای محترم شورای اداری و شورای تامین تشکر می کنم.جو همدلی و همبستگی خوبی در دورود میان مدیران برای پیشبرد کارها حاکم است.این نوید را به مردم شریف شهرستان می دهم که همه سعی خود را خواهیم کرد تا خدمات بهتر و بیشتری به آنها ارائه دهیم.

Author: hajivand

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *